✓ Met de hand gemaakt ✓ Verzenddagen: donderdag en maandag ✓ Verzendkosten: €5,95

17 tips voor een energieke start van de dag

17 tips voor een energieke start van de dag

 

Wist je dat onze gedachten onze emoties creëren? Omdat we controle hebben over onze gedachten (het zal niet altijd zo voelen), kun je ook kiezen voor een positieve en energieke start van de dag.

De wet van Murphy

Heb je slecht geslapen, zitten al je kleren nog in de was, stoot je een kop koffie over je net schoon aangetrokken kleren. Je kent het vast wel, als 1 ding fout gaat, gaat alles fout, ofwel de wet van Murphy.

Maar hier kun je verandering in brengen, door je dag goed te beginnen en die negatieve spiraal om te draaien zul je merken dat je veel positiever en energieker de dag doorkomt.  

17 tips voor een energieke start van de dag

Hier zijn 17 manieren om je te helpen de juiste mindset te creëren en elke dag opnieuw te genieten en goed te beginnen.

  1. Maak je bed op – een simpele taak, maar dit geeft je wel meteen al voldoening.
  2. Ga een half uurtje sporten in de morgen – lichaamsbeweging verbeterd je humeur, zelfvertrouwen en werkt als een goede stress killer. Heb jij al eens spijt gehad van de keren dat je bent gaan sporten?
  3. Doe een yoga sessie – yoga is bij uitstek geschikt om op een rustige en vredige manier aan de dag te beginnen.
  4. Ga mediteren – mediteren kan je uit een negatieve staat halen. Mediteren werkt ook heel goed ‘savonds voor het slapen gaan. Soms staan we nu eenmaal nog te veel ‘aan’.
  5. Maak voor je zelf een gezond ontbijt – gebruik mooi servies en maak het mooi op. Het oog wil ook wat.
  6. Schrijf op waar je dankbaar voor bent – en dat is echt meer dan je denkt. Denk bijvoorbeeld aan de laatste zonnestralen van de dag, de vogels die fluiten, het lieve gebaar dat je kinderen of man gemaakt hebben.
  7. Sta meteen op wanneer de wekker gaat – niet snoozen! Je wilt je dag niet meteen al beginnen met uitstelgedrag. Je maakt het je hiermee alleen maar moeilijker. Daarnaast kan gebroken slapen je suf maken.
  8. Leg je telefoon weg – grijp niet meteen naar je telefoon wanneer je wakker wordt, maar laat deze nog even op vliegtuigstand staan en geniet van je morgen zonder prikkels van buitenaf.
  9. Lees 10 pagina’s uit je favoriete boek.
  10. Neem een kop warme thee.
  11. Sta iedere ochtend rond hetzelfde tijdstip op – dit zorgt voor een ritme.
  12. Luister naar een inspirerende podcast.
  13. Begin je dag met positieve gedachten - Ik geloof heel erg in de kracht van je eigen gedachten. Wanneer je slecht geslapen hebt, heel veel op je to do lijst hebt staan, je kleren nog in de wasmachine zitten en je smoothie in de keuken uit je hand valt, wordt het heel lastig om je dag met positieve gedachten te beginnen. Ik ben daar zelf maar al te schuldig aan. Maar neem dan een moment voor jezelf.
  14. Zorg ervoor dat je ochtendroutine op papier staat, zo weet je precies wat je moet doen.
  15. Drink een groot glas water.
  16. Leg je sportkleding de avond van te voren al klaar. Hiermee maak je de drempel om te sporten nog lager.
  17. Zorg dat je genoeg slaapt, dus de avond van te voren ga je op tijd naar bed.

Gebruik jij al bovenstaande tips? Of heb je juist nog een aanvulling hierop? Laat het hieronder in de comments weten.

 

 

 

 

 

 

Laat een reactie achter